Kära Nestlé!

Jag tackar ödmjukast för ert utskick med en portion gröt och ett häfte med en lektion i hur jag ska utfodra mitt barn. Det kom alldeles lagom lägligt och väl till pass idag, som sittunderlägg för min rumpa i det något fuktiga gräset medan jag ammade min 6månaders bebis. Jodå, jag lovar. Hon ska å det snaraste få börja äta mat precis som ni skrev att hon behöver men nej, det kommer inte att bli puréer eller halvfabrikat det kommer hör och häpna inte vara ni, kära Nestlé, som ska föda mitt barn. Nej, det ska minsann vi göra med mat lagad från grunden med kärlek i varje tugga för ja, mitt barn kan tugga. Detta trots att hon ammats fullt till nu.
Kära Nestlé, mitt barn har och kommer även högst troligt inte heller att någonsin smaka er välling, trots att både jag och hennes far drack den som barn. Då, när ni kallade er Findus.


...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0